Thursday 2 May 2013

Malam ini, TUHANku...

Malam ini
Kusendiri duhai TUHAN
Namun, tidak mampu menghalang aku bersimpuh di hadapan-MU,
Aku tadahkan tangan, aku bicarakan di hujung bisikanku
Kerna aku ini hamba-MU

Malam ini dan saat ini
Aku akui betapa beratnya beban dakwah ini
Ujian sering bertandang, mehnah sering menyapa
dan fitnah tidak pernah surut
Namun aku yakin
Semua ini adalah pemberian-MUjua

Malam ini 
Aku bermohon kepada-MU, YA TUHAN
Ampunilah segala dosaku
Maafkanlah segala khilaf dan lemah dayaku
Usirkanlah kegalauan di dalam hatiku

Malam ini, YA RABBI....
Ampunilah dosa kedua ayah ibuku
Walau mereka telah tiada di sisiku
Kumohon Engkau siramilah cinta dan kasih sayang-MU
Buat ibu yang telah pergi menghadap-MU
Jua ayah yang suaranya yang tidak pernah kudengari
Yang belaian kasihnya tidak pernah aku kecapi

Malam ini, YA KHALIK....
Ampunilah segala dosa umat-MU
Satukanlah hati kami dalam redha dan pelukan-MU
Sedarkanlah kami bahawa ada yang lebih penting
untuk kami perjuangi
Ada yang lebih utama untuk kami renungi
Moga ia dapat melindungi kami
daripada mementingkan diri sendiri

Malam ini, YA RAHMAN....
Engakau pimpinlah hati kami
Agar tidak akan lagi kami berpecah belah di sana sini
Hentikanlah fitnah-memfitnah dalam kalangan kami
Pautkanlah rasa kasih dan sayang di dalam hati sebagai ganti

Malam ini, YA LATHIF...
Seandainya ada dalam kalangan kami yang berhajat kepada-MU
Maka makbulkanlah permintaan mereka
Seandainya ada dalam kalangan kami yang masih jahil
Maka berikanlah kepada mereka taufik dan hidayah-MU

Malam ini....
Terima kasih YA ALLAH....
Kerana aku masih mampu mengadu secebis doa kepada-MU...

No comments:

Post a Comment