Friday 26 April 2013

Izinkan Kulamar Redha-MU

TUHANku.....
Bagaimana mampu untuk kuungkapkan
Apakah kata-kata yang bisa kuabadikan
Sedangkan di setiap pandangan dan dengup nafasku
Aku mencari-cari dimanakah ilham yang bisa kucoretkan

TUHANku...
Sering kali aku bertanya
Apakah mampu untukku menjadi hamba-MU yang baik?
Sedangkan terlalu banyak khilaf dan kelemahanku
Semuanya tidak pernah terlepas daripada pandangan-MU

TUHANku......
Telah kusingkapkan tirai hati ini
Mahu benaar mengintai tabir keagungan-MU
Namun apa yang kurasa hanyalah rasa malu
kepda-MU

TUHANku.....
Apakah pandangan ini masih terhijab di sebalik dosa-dosaku?
Apakah penglihatan ini masih terhalang di sebalik kesilapanku?
Namun, izinkan aku berkata kepada-MU
Bahawa teringin benar aku melihat wajah-MU

TUHANku....
Bukakanlah mata kalbuku ini
Dakapkanlah aku dalam pelukan kasih sayang-MU
Walaupun kutahu terlalu sukar untukku meraih redha-MU
Namun, izinkan aku untuk terus mengharapkannya
Demi rasa cintaku kepada-MU

TUHANku...
Jiwa ini dalam genggaman kekuasaan-MU
Sering kali diusik rindu yang azali
Kuingin katakan bahawa aku akan terus mengharap
cinta dan redha-MU..

No comments:

Post a Comment